In alle maten en kleuren
Bij gewone kledij zijn er meestal eenvoudige matenbalken van toepassing. In het geval van beha’s is dit net iets uitgebreider. Om deze – soms meer dan 50 – maten op een overzichtelijke manier te tonen aan de klant worden de combinaties van cupmaat en borstomtrek in kolommen en rijen getoond.
Maak je look compleet
Bij lingeriesets worden de gerelateerde producten omgebouwd op basis van merk, serie en kleur. Zo kan je als klant bijvoorbeeld snel een onderstuk van dezelfde serie en in dezelfde kleur vinden als je een beha kiest.
Om de eigen voorraad niet te laten ontsporen kunnen producten aan een set toegevoegd worden waardoor deze steeds als combinatie besteld moeten worden. Zo kunnen bovenstukken enkel met bijbehorende onderstukken of omgekeerd aan het winkelmandje worden toegevoegd. Specifieke meldingen bij het product geven in het afrekenproces de nodige informatie aan de klant.
Automatisch gelabeld
Een webshop met 10.000+ artikels heeft naast een duidelijke categoriestructuur ook nood aan andere manieren om de klanten te helpen bij het zoeken. Zo worden er automatisch labels zoals "Nieuw", "Bestseller" en "Laatste stuk" toegewezen aan de producten op basis van ingestelde parameters.
Deze labels worden bij de producten zelf op de overzichtspagina’s en productfiches getoond. Daarnaast zijn ook specifieke overzichten opgebouwd zodat klanten bijvoorbeeld makkelijk alle nieuwe producten over alle categorieën kunnen bekijken.
Bestellingen inpakken
Met een voorraad verspreid over 3 fysieke winkels zijn duidelijke picklijsten cruciaal. Op elke moment kan een picklijst gegenereerd worden waarin alle nog niet gepickte producten opgesomd worden met de voorraadlocaties. Dit maakt het mogelijk om de producten van de bestellingen vlot te verzamelen.
Producten vanuit Softli kassasysteem
De basisinformatie van de producten wordt in het kassasysteem van Softli beheerd, samen met de nodige categorieën, merken, prijs- en voorraadinformatie. Via automatische processen worden deze gegevens continue in sync gehouden met de webshop. Via het beheer van de webshop kunnen deze producten verder verrijkt worden met foto’s, labels en omschrijvingen.
Bestellingen naar Softli kassasysteem
Wanneer een nieuwe bestelling wordt geplaatst via de webshop, dan wordt deze automatisch doorgestuurd naar het kassasysteem van Sofli zodat de nodige opvolging en voorraadafhandeling hierin kan gebeuren. Op deze manier wordt het steeds manueel ingeven en tijd verliezen vermeden.
Up-to-date met de leverancier
Verschillende leveranciers bieden informatie zoals standaard prijzen, omschrijvingen en foto’s aan van hun collecties. Via een integratie met hun API wordt deze informatie overgenomen bij de producten in de webshop.
Wanneer een product niet meer in eigen voorraad is, worden de voorraadgegevens van bepaalde leveranciers continu gecontroleerd om het product alsnog aan te bieden. In dit geval wordt de levertermijn van het product automatisch aangepast om klant duidelijk te informeren.